Нидерландта және Украинада қылмыстық жолмен алынған кірістерді заңдастыруға және терроризмді қаржыландыруға қарсы іс-шаралар

кіріспе

Біздің жедел цифрландырылған қоғамымызда ақшаны жылыстату мен терроризмді қаржыландыруға қатысты қауіптер артып келеді. Ұйымдар үшін бұл қауіптер туралы хабардар болу керек. Ұйымдар сәйкестікке өте дәл келуі керек. Нидерландта бұл әсіресе Голландияның ақшаны жылыстатудың және терроризмді қаржыландырудың алдын алу туралы заңынан туындайтын міндеттемелерге жататын мекемелерге қатысты (Wwft). Бұл міндеттемелер ақшаны жылыстату және терроризмді қаржыландыруды анықтау және оған қарсы тұру мақсатында белгіленген. Осы заңнан туындайтын міндеттемелер туралы қосымша ақпарат алу үшін біз алдыңғы мақаламызға сілтеме жасаймыз «Нидерландтың құқықтық секторындағы сәйкестік». Қаржы институттары бұл міндеттемелерді орындамаған кезде, бұл ауыр салдарға әкелуі мүмкін. Мұның дәлелі Голландияның іскерлік және өнеркәсіптік апелляциялық комиссиясының соңғы шешімінде көрсетілген (17 қаңтар 2018 ж., ECLI: NL: CBB: 2018: 6).

Голландияның іскерлік және өнеркәсіптік апелляциялық комиссиясының шешімі

Бұл іс жеке және заңды тұлғаларға сенімгерлік қызмет көрсететін сенімгерлік компания туралы. Сенімгерлік компания өзінің қызметін Украинада жылжымайтын мүлікке ие жеке тұлғаға (А адамы) ұсынды. Жылжымайтын мүлік құны 10,000,000 40,000 500,000 АҚШ долларын құрады. А тұлға заңды тұлғаға (В субъектісіне) жылжымайтын мүлік портфолиосының сертификаттарын берді. В субъектісінің акцияларын украин ұлтының нақтылы акционері (тұлға С) иеленді. Осылайша, С тұлға жылжымайтын мүлік портфелінің бенефициарының соңғы иесі болды. Белгілі бір сәтте С адам өз акцияларын басқа адамға (D адамға) берді. C адам осы акциялардың орнына ештеңе алған жоқ, олар D тұлғаға тегін берілді. А адамы сенімгерлік серіктестікке акцияларды беру туралы хабарлады және сенімді тұлға жылжымайтын мүліктің жаңа бенефициарлық меншік иесі болып тағайындалды. Бірнеше айдан кейін сенімгерлік компания Нидерландтың Қаржылық Тергеу Бірлестігіне бірнеше операциялар, соның ішінде акциялардың ауысуы туралы хабарлады. Бұл проблемалар туындаған кезде. Нидерланд Ұлттық Банкі акцияларды С-дан D-ға ауыстыру туралы хабардар болғаннан кейін сенім компаниясына 40,000 XNUMX евро айыппұл салды. Мұның себебі Wwft-ті орындамау болды. Нидерланд Ұлттық Банкінің пікірі бойынша, сенімгерлік компания акцияларды беру ақшаны жылыстатумен немесе терроризмді қаржыландырумен байланысты болуы мүмкін деп күдіктенуі керек еді, өйткені акция тегін таратылған, ал жылжымайтын мүлік портфолиосы көп ақшаға ие болған. Сондықтан, сенімді серіктестік бұл мәміле туралы Wwft-тен шыққан он төрт күн ішінде хабарлауы керек. Бұл құқық бұзушылық үшін әдетте XNUMX XNUMX евро айыппұл салынады. Алайда, Нидерланд Ұлттық Банкі бұл айыппұл мөлшерін XNUMX XNUMX евро мөлшерінде өзгертті, себебі құқық бұзушылықтың деңгейі және траст компанияның тәжірибесі.

Сенім серіктестігі айыппұлды заңсыз шығарылған деп санайтындықтан істі сотқа берді. Сенімгерлік компания бұл мәміле Wwft-тегі сипаттағандай транзакция емес деп тұжырымдады, өйткені мәміле А тұлғасының атынан жасалатын мәміле емес деп санайды. Алайда, Комиссия басқаша ойлайды. А адамы, В субъектісі және С тұлғасы арасындағы құрылым Украина үкіметінің салық жинауына жол бермеу үшін салынған. А адамы бұл құрылыста басты рөл атқарды. Сонымен қатар, жылжымайтын мүліктің түпкілікті бенефициарлық иесі акцияларды С тұлғасынан Д тұлғаға беру арқылы өзгерді, бұл А тұлғасының жағдайын өзгертті, өйткені А адамы жылжымайтын мүлікті бұдан былай С тұлға үшін емес, D адам үшін иеленеді. А адамы мәмілемен тығыз байланысты болды, сондықтан мәміле А тұлғасының атынан жасалды, өйткені А адам сенімгерлік серіктестіктің клиенті болғандықтан, траст компаниясы бұл туралы мәміле туралы хабарлауы керек. Сонымен қатар, комиссия акцияларды беру ерекше мәміле болып табылады деп мәлімдеді. Бұл акциялардың тегін берілуіне байланысты, ал жылжымайтын мүліктің құны 10,000,000 XNUMX XNUMX АҚШ долларын құрайды. Сондай-ақ, жылжымайтын мүліктің құны C тұлғасының басқа активтерімен үйлесімді болды. Соңында, сенімгерлік кеңсе директорларының бірі мәміленің «өте ерекше» екенін атап өтті, ол мәміленің оғаш екендігін мойындайды. Осылайша, мәміле ақшаны жылыстату немесе терроризмді қаржыландыру туралы күдік туындайды және бұл туралы дереу хабарлау керек. Сондықтан айыппұл заңды түрде өндірілді.

Соттың барлық шешімдері осы сілтеме арқылы қол жетімді.

Украинадағы ақшаны жылыстатуға және терроризмді қаржыландыруға қарсы іс-шаралар

Жоғарыда аталған жағдай Голландияның сенімді серіктестігіне Украинада жасалған транзакциялар үшін айыппұл салынуы мүмкін екенін көрсетеді. Нидерланд заңы Нидерландпен байланыс болған кезде басқа елдерде жұмыс істейтін ұйымдарға да қолданыла алады. Нидерланды ақшаны жылыстатумен және терроризмді қаржыландырумен күресу және анықтау үшін бірқатар шараларды жүзеге асырды. Нидерланд аумағында жұмыс істегісі келетін украиндық ұйымдар үшін немесе Нидерландта бизнес ашқысы келетін украиндық кәсіпкерлер үшін Голландия заңын сақтау қиын болуы мүмкін. Бұл ішінара Украинаның ақшаны жылыстатумен және терроризмді қаржыландырумен күресудің әртүрлі тәсілдері бар және Нидерланды сияқты кең ауқымды шараларды әлі жүзеге асырмағанымен байланысты. Алайда, заңсыз жолмен алынған кірістерді заңдастыруға (жылыстатуға) және терроризмді қаржыландыруға қарсы күрес Украинада барған сайын маңызды тақырыпқа айналды. Еуропа Кеңесі Украинада қылмыстық жолмен алынған кірістерді заңдастыруға және терроризмді қаржыландыруға қатысты тергеуді бастауға шешім қабылдағаны соншалықты өзекті тақырыпқа айналды.

2017 жылы Еуропа Кеңесі Украинада ақшаны жылыстатуға және терроризмді қаржыландыруға қарсы іс-шаралар туралы тергеу жүргізді. Бұл тергеуді арнайы тағайындалған комитет жүргізді, атап айтқанда Ақшаны жылыстатуға қарсы іс-қимыл және Терроризмді қаржыландыру жөніндегі сарапшылар комитеті (MONEYVAL). Комитет өз қорытындылары туралы есепті 2017 жылғы желтоқсанда ұсынды. Бұл есепте Украинада жүргізілген ақшаны жылыстатуға қарсы және терроризмді қаржыландыруға қарсы іс-шаралар туралы қысқаша ақпарат берілген. Онда Украинаның қаржылық жолмен алынған кірістерді жылыстатуға және терроризмді қаржыландыруға қарсы іс-қимыл жүйесінің 40 ұсынымына сәйкестік деңгейі мен тиімділік деңгейі талданады. Сондай-ақ, есепте жүйені қалай нығайтуға болатындығы туралы ұсыныстар берілген.

Тергеудің негізгі қорытындылары

Комитет тергеуде ұсынылған бірнеше негізгі тұжырымдарды сипаттады, олар төменде келтірілген:

  • Сыбайлас жемқорлық Украинадағы ақшаны жылыстатумен байланысты орталық қауіп тудырады. Сыбайлас жемқорлық көптеген қылмыстық әрекеттерді тудырады және мемлекеттік институттар мен қылмыстық сот төрелігі жүйесінің жұмысына нұқсан келтіреді. Билік сыбайлас жемқорлықтың қауіп-қатерлері туралы біледі және оларды азайту бойынша шараларды жүзеге асыруда. Алайда, құқық қорғау органдарының жемқорлықпен байланысты ақшаны жылыстатуға бағытталған әрекеті енді ғана басталды.
  • Украина ақшаны жылыстату және терроризмді қаржыландыру тәуекелдерін жақсы түсінеді. Алайда, бұл тәуекелдерді түсіну шекаралық тәуекелдер, коммерциялық емес сектор және заңды тұлғалар сияқты белгілі бір салаларда жақсартылуы мүмкін. Украинада оң әсер ететін осы қауіп-қатерлерді жою үшін ұлттық үйлестіру мен саясатты құру тетіктері кеңінен таралған. Жалған кәсіпкерлік, көлеңкелі экономика және ақшаны пайдалану мәселесін шешу қажет, өйткені олар ақшаны жылыстатуға үлкен қауіп төндіреді.
  • Украинаның Қаржылық Барлау Бөлімі (UFIU) жоғары деңгейдегі қаржылық ақпараттарды қалыптастырады. Бұл үнемі тергеулерді бастайды. Құқық қорғау органдары сондай-ақ олардың тергеу әрекеттерін қолдау үшін UFIU-дан ақпарат іздейді. Алайда, UFIU IT жүйесі ескіруде, ал қызметкерлер құрамы үлкен жұмыс жүктемесіне төтеп бере алмайды. Соған қарамастан Украина есеп беру сапасын одан әрі жақсарту үшін шаралар қабылдады.
  • Украинада ақшаны жылыстату іс жүзінде басқа қылмыстық әрекеттердің жалғасы ретінде қарастырылады. Ақшаны жылыстату тек алдын ала заң бұзушылық үшін сотталғаннан кейін ғана сотқа жіберілуі мүмкін деп болжалды. Ақшаны жылыстату үкімі негізгі қылмыстарға қарағанда аз. Жақында Украина билігі белгілі бір қаржыны тәркілеу үшін шаралар қабылдауға кірісті. Алайда, бұл шаралар дәйекті түрде қолданылатын сияқты емес.
  • 2014 жылдан бастап Украина халықаралық лаңкестіктің зардаптарын шоғырландырды. Бұған негізінен Ислам мемлекеті (ИС) қауіп төндірді. Қаржылық тергеулер терроризммен байланысты барлық тергеулермен қатар жүргізілуде. Тиімді жүйенің аспектілері көрсетілгенімен, заңнамалық база әлі де халықаралық стандарттарға сәйкес келмейді.
  • Украина Ұлттық Банкі (НБУ) тәуекелдерді жақсы түсінеді және банктерді қадағалауда тәуекелдерге негізделген адекватты тәсілді қолданады. Ашықтықты қамтамасыз ету және қылмыскерлерді банктер бақылауынан шығару үшін үлкен жұмыс жүргізілді. Ұлттық Банк банктерге санкциялардың кең спектрін қолданды. Бұл алдын алу шараларын тиімді қолдануға әкелді. Алайда, басқа органдар өз функцияларын орындауды және алдын-алу шараларын қолдануды едәуір жақсартуды талап етеді.
  • Украинадағы жеке меншік сектордың көпшілігі бірыңғай мемлекеттік тіркелімге сүйенеді, олар өз клиентінің пайдалы иесін анықтайды. Алайда, тіркеуші заңды тұлғалардың берген ақпараттарының нақтылығына немесе нақты болуына кепілдік бермейді. Бұл маңызды мәселе болып саналады.
  • Украина, әдетте, өзара құқықтық көмек көрсету және іздеуде белсенді болды. Алайда қолма-қол ақша салу сияқты мәселелер ұсынылған өзара құқықтық көмектің тиімділігіне әсер етеді. Украинаның көмек көрсету қабілетіне заңды тұлғалардың шектеулі мөлдірлігі де теріс әсер етеді.

Есепті қорытындылау

Есепке сүйене отырып, Украинаның ақшаны жылыстатудың айтарлықтай қатері бар деп тұжырым жасауға болады. Сыбайлас жемқорлық және заңсыз экономикалық қызмет - ақшаны жылыстатудың негізгі қатері. Украинада қолма-қол ақша айналымы жоғары және Украинадағы көлеңкелі экономиканы арттырады. Бұл көлеңкелі экономика елдің қаржы жүйесі мен экономикалық қауіпсіздігіне айтарлықтай қауіп төндіреді. Терроризмді қаржыландыру қаупіне қатысты Украина Сириядағы ИМ содырларына қосылғысы келетіндер үшін транзиттік ел ретінде қолданылады. Коммерциялық емес сектор терроризмді қаржыландыруға осал. Бұл сектор қаражатты террористер мен террористік ұйымдарға бағыттау үшін теріс пайдаланылған.

Алайда Украина ақшаны жылыстатумен және терроризмді қаржыландырумен күресу үшін шаралар қабылдады. Ақшаны жылыстатуға / терроризмді қаржыландыруға қарсы іс-қимыл туралы жаңа заң 2014 жылы қабылданды. Бұл заң билік органдарынан тәуекелдерді анықтау мақсатында тәуекелдерді бағалауды талап етеді және олардың алдын-алу немесе азайту шараларын белгілейді. Түзетулер Қылмыстық іс жүргізу кодексінде де, Қылмыстық кодексте де жүзеге асырылды. Сонымен қатар, Украина билігі қауіп-қатерді жақсы түсінеді және ақшаны жылыстатумен және терроризмді қаржыландырумен күресу үшін ішкі үйлестіруде тиімді.

Украина ақшаны жылыстатумен және терроризмді қаржыландырумен күресу үшін қазірдің өзінде үлкен қадамдар жасады. Әлі де жақсартуға мүмкіндік бар. Кейбір кемшіліктер мен белгісіздіктер Украинаның техникалық талаптарына сәйкес келеді. Бұл құрылымды халықаралық стандарттарға сәйкестендіру қажет. Сонымен қатар, ақшаны жылыстату тек қылмыстық әрекеттің жалғасы ретінде ғана емес, жеке қылмыс ретінде қарастырылуы керек. Бұл көптеген айыптау мен сотталуға әкеледі. Қаржылық тергеулерді жүйелі түрде жүргізіп, ақшаны жылыстату мен терроризмді қаржыландыру тәуекелдерін талдау мен жазбаша тұжырымдаманы күшейту керек. Бұл әрекеттер Украина үшін ақшаны жылыстату және терроризмді қаржыландыруға қатысты басым әрекеттер болып саналады.

Толық есеп осы сілтеме бойынша қол жетімді.

қорытынды

Ақшаны жылыстату және терроризмді қаржыландыру біздің қоғамға үлкен қауіп төндіреді. Сондықтан бұл тақырыптар бүкіл әлемде қаралады. Нидерланды ақшаны жылыстатумен және терроризмді қаржыландырумен күресу және алдын алу үшін бірқатар шараларды жүзеге асырды. Бұл шаралар тек голландтық ұйымдар үшін маңызды емес, сонымен қатар шекара маңы операциялары бар компанияларға да қатысты болуы мүмкін. Wwft жоғарыда аталған сот шешімінде көрсетілгендей, Нидерландқа сілтеме болған кезде қолданылады. Wwft саласына кіретін мекемелер үшін Голландия заңын орындау үшін олардың тұтынушылары кім екенін білу маңызды. Бұл міндеттеме Украина субъектілеріне де қатысты болуы мүмкін. Бұл қиын болуы мүмкін, өйткені Украина әлі Нидерланд сияқты ақшаны жылыстатуға және терроризмді қаржыландыруға қарсы кең ауқымды шараларды жүзеге асырған жоқ.

However, the report of MONEYVAL shows that Ukraine is taking steps in order to combat money laundering and terrorist financing. Ukraine has extensive understanding of money laundering and terrorist financing risks, which is an important first step. Yet, the legal framework still contains some flaws and uncertainties that need to be addressed. The widespread use of cash in Ukraine and the accompanying large shadow economy pose the biggest threat to the Ukrainian society.  Ukraine has certainly booked progress in its anti-money laundering and counter-terrorist financing policy, but there is still room for improvement. The legal frameworks of the Netherlands and Ukraine slowly grow closer to each other, which will eventually make it easier for Dutch and Ukrainian parties to cooperate. Until then, it is important for such parties to be aware of the Dutch and Ukrainian legal frameworks and realities, in order to comply with anti-money laundering and counter-terrorist financing measures.

үлес