Нидерланды мен Украинадағы ақшаны жылыстатуға және терроризмді қаржыландыруға қарсы шаралар - Image

Ақшаны жылыстатуға және терроризмді қаржыландыруға қарсы іс-қимыл

Нидерландыда және Украинада ақшаны жылыстатуға және терроризмді қаржыландыруға қарсы шаралар

кіріспе

Біздің жылдам цифрландырылған қоғамымызда ақшаны жылыстату мен терроризмді қаржыландыруға қатысты тәуекелдер барған сайын артып келеді. Ұйымдар үшін бұл тәуекелдерді білу маңызды. Ұйымдар сәйкестікте өте дәл болуы керек. Нидерландыда бұл, әсіресе, ақшаны жылыстату мен терроризмді қаржыландырудың алдын алу туралы Голланд заңынан (Wwft) туындайтын міндеттемелерге жататын мекемелерге қатысты. Бұл міндеттер қылмыстық жолмен алынған кірістерді заңдастыру мен терроризмді қаржыландыруды анықтау және оған қарсы тұру мақсатында белгіленген. Осы заңнан туындайтын міндеттемелер туралы қосымша ақпарат алу үшін біз «Нидерландтық заң секторындағы сәйкестік» атты алдыңғы мақаламызға жүгінеміз. Қаржы институттары бұл міндеттемелерді орындамаса, бұл ауыр зардаптарға әкелуі мүмкін. Мұның дәлелі Нидерландының бизнес пен өнеркәсіпке арналған апелляциялық комиссиясының жақында шығарған шешімінде көрсетілген (17 жылғы 2018 қаңтар, ECLI:NL:CBB:2018:6).

Бизнес пен өнеркәсіп үшін апелляциялық Нидерланд комиссиясының шешімі

Бұл іс жеке және заңды тұлғаларға сенімгерлік қызмет көрсететін сенімгерлік компания туралы болып отыр. Траст компаниясы Украинада жылжымайтын мүлкі бар жеке тұлғаға (А тұлғасы) өз қызметтерін көрсетті. Жылжымайтын мүліктің құны 10,000,000 40,000 500,000 АҚШ долларын құрады. А тұлғасы заңды тұлғаға (В субъектісі) жылжымайтын мүлік портфелінің сертификаттарын берді. В субъектісінің акциялары украин ұлтының номиналды акционеріне (С тұлғасы) тиесілі болды. Сондықтан С тұлғасы жылжымайтын мүлік портфелінің соңғы бенефициар иесі болды. Белгілі бір сәтте С тұлғасы өз акцияларын басқа адамға (Д тұлғасына) берді. Бұл акциялардың орнына С тұлғасы ештеңе алған жоқ, олар Д адамға тегін берілді. А тұлғасы траст компаниясына акцияларды беру туралы хабардар етті және сенімгерлік компания D тұлғасын жылжымайтын мүліктің жаңа соңғы бенефициар иесі етіп тағайындады. Бірнеше айдан кейін сенімгерлік компания Голландияның қаржылық тергеу бөліміне бірнеше транзакциялар, соның ішінде бұрын айтылған акцияларды беру туралы хабарлады. Мәселелер осы кезде пайда болды. Акциялардың С тұлғасынан D тұлғасына ауысқаны туралы хабардар болғаннан кейін Голландияның Ұлттық банкі сенімгерлік компанияға 40,000 XNUMX еуро айыппұл салды. Бұған Wwft талаптарын орындамау себеп болды. Нидерланд Ұлттық банкінің пікірінше, сенімгерлік компания акцияларды беру ақшаны жылыстату немесе терроризмді қаржыландырумен байланысты болуы мүмкін деп күдіктенуі керек еді, өйткені акциялар жылжымайтын мүлік портфелі қомақты ақшаны құрайтын кезде тегін берілген. Сондықтан сенімгерлік компания Wwft-тен алынған бұл транзакция туралы он төрт күн ішінде хабарлауы керек. Бұл құқық бұзушылық әдетте XNUMX XNUMX еуро көлемінде айыппұлмен жазаланады. Алайда, Голландияның Ұлттық банкі заң бұзушылықтың ауқымы мен сенімгерлік компанияның тәжірибесіне байланысты бұл айыппұлды XNUMX XNUMX еуроға дейін азайтты.

Траст компаниясы істі сотқа берді, себебі ол айыппұл заңсыз салынған деп есептеді. Траст компания транзакция Wwft-те сипатталғандай мәміле емес деп дәлелдеді, өйткені мәміле А тұлғасының атынан жасалған мәміле емес деп есептейді. Алайда, Комиссия басқаша ойлайды. А тұлғасы, В субъектісі және С тұлғасы арасындағы құрылым Украина үкіметінен ықтимал салық жинауды болдырмау үшін жасалған. Бұл құрылыста басты рөлді А тұлғасы атқарды. Сонымен қатар, жылжымайтын мүліктің соңғы бенефициар иесі акцияларды С тұлғасынан D тұлғасына ауыстыру арқылы өзгерді. Бұл сонымен қатар А тұлғасының лауазымының өзгеруін қамтиды, өйткені А тұлғасы бұдан былай жылжымайтын мүлікті С адамға емес, D тұлғасына иеленді. . А тұлғасы мәмілеге тығыз қатысты, сондықтан мәміле А тұлғасының атынан болды. А тұлғасы сенімгерлік компанияның клиенті болғандықтан, транзакция туралы сенімгерлік компания хабарлауы керек. Сонымен қатар, Комиссия акцияларды беру әдеттен тыс мәміле екенін мәлімдеді. Бұл акциялардың тегін берілгендігінде, ал жылжымайтын мүліктің құны 10,000,000 XNUMX XNUMX АҚШ долларын құрады. Сондай-ақ, жылжымайтын мүліктің құны С тұлғасының басқа активтерімен бірге керемет болды. Соңында, сенімгерлік кеңсе директорларының бірі мәміленің «өте ерекше» екенін атап өтті, бұл мәміленің оғаштығын мойындайды. Осылайша, транзакция ақшаны жылыстату немесе терроризмді қаржыландыру күдігін тудырады және бұл туралы кідіріссіз хабарлау керек. Сондықтан айыппұл заңды түрде салынды.

Соттың толық нұсқасын мына сілтеме арқылы алуға болады.

Украинадағы ақшаны жылыстатуға және терроризмді қаржыландыруға қарсы шаралар

Жоғарыда айтылған жағдай голландиялық траст компаниясына Украинада жасалған транзакциялар үшін айыппұл салынуы мүмкін екенін көрсетеді. Сондықтан Нидерланды заңы Нидерландымен байланыс болған жағдайда басқа елдерде жұмыс істейтін ұйымдарға да қолданылуы мүмкін. Нидерланды ақшаны жылыстатуды және терроризмді қаржыландыруды анықтау және оған қарсы тұру үшін біршама шараларды жүзеге асырды. Нидерландыда жұмыс істегісі келетін украиналық ұйымдар немесе Нидерландыда бизнес ашқысы келетін украиналық кәсіпкерлер үшін Голландия заңын сақтау қиын болуы мүмкін. Бұл ішінара Украинаның ақшаны жылыстату және лаңкестікті қаржыландырумен күресудің әртүрлі тәсілдерімен және Нидерландыдағыдай ауқымды шараларды әлі жүзеге асырмағанымен байланысты. Дегенмен, Украинада қылмыстық жолмен алынған кірістерді жылыстатуға және терроризмді қаржыландыруға қарсы күрес маңызды тақырыпқа айналды. Бұл тіпті өзекті тақырыпқа айналғаны сонша, Еуропа Кеңесі Украинадағы ақшаны жылыстату және терроризмді қаржыландыруға қатысты тергеуді бастау туралы шешім қабылдады.

2017 жылы Еуропа Кеңесі Украинадағы ақшаны жылыстатуға және терроризмді қаржыландыруға қарсы іс-шараларға қатысты тергеу жүргізді. Бұл тергеуді арнайы тағайындалған комитет, атап айтқанда, ақшаны жылыстатуға және терроризмді қаржыландыруға қарсы шараларды бағалау жөніндегі сарапшылар комитеті (MONEYVAL) жүргізді. Комитет 2017 жылдың желтоқсан айында өз қорытындылары туралы есебін ұсынды. Бұл есеп Украинадағы қылмыстық жолмен алынған кірістерді жылыстатуға және терроризмді қаржыландыруға қарсы іс-шаралардың қысқаша мазмұнын береді. Онда Қаржылық іс-қимыл жөніндегі жұмыс тобының 40 ұсынымдарына сәйкестік деңгейі және Украинаның қылмыстық жолмен алынған кірістерді жылыстатуға және терроризмді қаржыландыруға қарсы күрес жүйесінің тиімділік деңгейі талданады. Есепте жүйені қалай нығайтуға болатыны туралы ұсыныстар да берілген.

Тергеудің негізгі қорытындылары

Комитет тергеу барысында пайда болған бірнеше негізгі қорытындыларды сипаттады, олар төменде жинақталған:

  • Сыбайлас жемқорлық Украинадағы ақшаны жылыстатуға қатысты орталық тәуекел болып табылады. Сыбайлас жемқорлық үлкен көлемдегі қылмыстық әрекеттерді тудырады және мемлекеттік институттар мен қылмыстық сот төрелігі жүйесінің жұмысына нұқсан келтіреді. Билік сыбайлас жемқорлықтан туындайтын тәуекелдерді біледі және осы тәуекелдерді азайту үшін шараларды жүзеге асыруда. Дегенмен, құқық қорғау органдарының сыбайлас жемқорлыққа байланысты ақшаны жылыстатуға баса назар аударуы енді ғана басталды.
  • Украина ақшаны жылыстату және терроризмді қаржыландыру тәуекелдерін жақсы түсінеді. Дегенмен, бұл тәуекелдерді түсіну трансшекаралық тәуекелдер, коммерциялық емес сектор және заңды тұлғалар сияқты белгілі бір салаларда күшейтілуі мүмкін. Украинада бұл тәуекелдерді жою үшін кең таралған ұлттық үйлестіру және саясат жасау тетіктері бар, бұл оң нәтиже береді. Жалған кәсіпкерлік, көлеңкелі экономика және қолма-қол ақшаны пайдалану әлі де шешуді қажет етеді, өйткені олар ақшаны жылыстатудың үлкен тәуекелін тудырады.
  • Украинаның қаржылық барлау бөлімі (UFIU) жоғары деңгейдегі қаржылық барлауды жасайды. Бұл үнемі тергеуді тудырады. Құқық қорғау органдары тергеу әрекеттерін қолдау үшін UFIU-дан барлау мәліметтерін де сұрайды. Алайда, UFIU IT жүйесі ескіруде және кадр деңгейі үлкен жұмыс жүктемесіне төтеп бере алмайды. Соған қарамастан, Украина есеп беру сапасын одан әрі жақсарту үшін шаралар қабылдады.
  • Украинадағы ақшаны жылыстату әлі де басқа қылмыстық әрекеттердің жалғасы ретінде қарастырылады. Ақшаны жылыстату қылмысы үшін алдын ала сотталғаннан кейін ғана сотқа жүгінуге болады деп болжанған. Ақшаны жылыстату бойынша жазалар да негізгі қылмыстарға қарағанда азырақ. Украина билігі соңғы кездері белгілі бір қаражатты тәркілеу шараларын қолдана бастады. Алайда бұл шаралар жүйелі түрде қолданылмаған сияқты.
  • 2014 жылдан бастап Украина халықаралық лаңкестіктің зардаптарына назар аударды. Бұған негізінен «Ислам мемлекеті» (ИМ) қаупі себеп болды. Қаржылық тергеулер терроризмге қатысты барлық тергеулермен қатар жүргізіледі. Тиімді жүйенің аспектілері көрсетілгенімен, заңнамалық база әлі де халықаралық стандарттарға толығымен сәйкес келмейді.
  • Украина Ұлттық Банкі (ҰБ) тәуекелдерді жақсы түсінеді және банктерді қадағалауға барабар тәуекелге негізделген тәсілді қолданады. Транспаренттікті қамтамасыз ету және қылмыскерлерді банктердің бақылауынан шығару мақсатында үлкен күш-жігер жұмсалды. Ұлттық банк банктерге кең ауқымды санкциялар қолданды. Бұл алдын алу шараларын тиімді қолдануды қамтамасыз етті. Дегенмен, басқа органдар өз функцияларын орындауда және алдын алу шараларын қолдануда айтарлықтай жақсартуды талап етеді.
  • Украинадағы жеке сектордың көпшілігі өз клиентінің бенефициарлық иесін тексеру үшін Бірыңғай мемлекеттік тізілімге сүйенеді. Дегенмен, Тіркеуші оған заңды тұлғалар берген ақпараттың нақты немесе өзекті екендігіне кепілдік бермейді. Бұл материалдық мәселе болып саналады.
  • Украина жалпы алғанда өзара құқықтық көмек көрсету және іздеуде белсенділік танытты. Алайда, көрсетілетін өзара құқықтық көмектің тиімділігіне ақшалай салымдар сияқты мәселелер әсер етеді. Украинаның көмек көрсету мүмкіндігіне заңды тұлғалардың ашықтығының шектеулілігі де кері әсер етеді.

Баяндаманың қорытындылары

Есепке сүйене отырып, Украинаның ақшаны жылыстатуға қатысты елеулі тәуекелдері бар деген қорытынды жасауға болады. Сыбайлас жемқорлық және заңсыз экономикалық қызмет ақшаны жылыстатудың негізгі қауіптері болып табылады. Украинадағы қолма-қол ақша айналымы жоғары және Украинадағы көлеңкелі экономиканы арттырады. Бұл көлеңкелі экономика елдің қаржы жүйесі мен экономикалық қауіпсіздігіне айтарлықтай қауіп төндіреді. Терроризмді қаржыландыру қаупіне келетін болсақ, Украина Сириядағы ИМ содырларына қосылғысы келетіндер үшін транзиттік ел ретінде пайдаланылады. Коммерциялық емес сектор терроризмді қаржыландыруға осал. Бұл сектор террористер мен лаңкестік ұйымдарға қаржы бағыттау үшін теріс пайдаланылды.

Дегенмен, Украина ақшаны жылыстату және терроризмді қаржыландырумен күресу үшін қадамдар жасады. 2014 жылы қылмыстық жолмен алынған кірістерді жылыстатуға/терроризмді қаржыландыруға қарсы күрес туралы жаңа заң қабылданды. Бұл заң уәкілетті органдардан тәуекелдерді анықтау мақсатында тәуекелдерді бағалауды талап етеді және осы тәуекелдердің алдын алу немесе азайту шараларын анықтайды. Қылмыстық іс жүргізу және Қылмыстық кодекстерге де түзетулер енгізілді. Сонымен қатар, Украина билігі тәуекелдерді жақсы түсінеді және ақшаны жылыстатуға және терроризмді қаржыландыруға қарсы күресті ішкі үйлестіруде тиімді.

Украина қазірдің өзінде ақшаны жылыстатумен және терроризмді қаржыландырумен күресу үшін үлкен қадамдар жасады. Десе де, жақсартуға мүмкіндік бар. Украинаның техникалық сәйкестік жүйесінде кейбір кемшіліктер мен белгісіздік бар. Бұл жүйені де халықаралық стандарттарға сәйкестендіру қажет. Сонымен қатар, ақшаны жылыстатуды тек қылмыстық әрекетті кеңейту ретінде ғана емес, жеке қылмыс ретінде қарастыру керек. Бұл тағы да қудалаулар мен айыптауларға әкеледі. Қаржылық тергеулер жүйелі түрде жүргізіліп, ақшаны жылыстату және терроризмді қаржыландыру тәуекелдерін талдау мен жазбаша тұжырымдауды күшейту керек. Бұл әрекеттер Украина үшін ақшаны жылыстатуға және терроризмді қаржыландыруға қатысты басым әрекеттер болып саналады.

Толық есеп осы сілтеме арқылы қолжетімді.

қорытынды

Ақшаны жылыстату және терроризмді қаржыландыру біздің қоғамға үлкен қауіп төндіреді. Сондықтан бұл тақырыптар бүкіл әлемде қозғалады. Нидерланды ақшаны жылыстатуды және терроризмді қаржыландыруды анықтау және оған қарсы тұру үшін біршама шараларды жүзеге асырды. Бұл шаралар голландиялық ұйымдар үшін ғана маңызды емес, сонымен қатар трансшекаралық операциялары бар компанияларға да қатысты болуы мүмкін. Wwft жоғарыда аталған шешімде көрсетілгендей, Нидерландыға сілтеме болған кезде қолданылады. Wwft саласына кіретін мекемелер үшін Голландия заңын сақтау үшін олардың тұтынушылары кім екенін білу маңызды. Бұл міндеттеме украиндық субъектілерге де қатысты болуы мүмкін. Бұл қиын болуы мүмкін, өйткені Украина Нидерландыдағыдай ақшаны жылыстатуға және терроризмді қаржыландыруға қарсы ауқымды шараларды әлі қолданбаған.

Дегенмен, MONEYVAL есебі Украинаның ақшаны жылыстатумен және терроризмді қаржыландырумен күресу үшін қадамдар жасап жатқанын көрсетеді. Украинаның ақшаны жылыстату және терроризмді қаржыландыру тәуекелдері туралы кең түсінігі бар, бұл маңызды бірінші қадам. Дегенмен, заңнамалық базада әлі де шешуді қажет ететін кейбір кемшіліктер мен белгісіздік бар. Украинада қолма-қол ақшаны кеңінен қолдану және онымен бірге жүретін ірі көлеңкелі экономика украин қоғамы үшін ең үлкен қауіп төндіреді. Украина, әрине, ақшаны жылыстатуға және терроризмді қаржыландыруға қарсы саясатында ілгерілеушілікке қол жеткізді, бірақ әлі де жақсартуға мүмкіндік бар. Нидерланды мен Украинаның құқықтық базалары бірте-бірте бір-біріне жақындай түседі, бұл сайып келгенде, голландиялық және украиналық тараптардың ынтымақтасуын жеңілдетеді. Осы уақытқа дейін мұндай тараптардың ақшаны жылыстатуға және терроризмді қаржыландыруға қарсы іс-қимыл шараларын сақтау үшін Голландия мен Украинаның заңнамалық негіздері мен шындықтарын білу маңызды.

Law & More