Авторлық құқық: контент қашан жария болады?

Зияткерлік меншік құқығы ұдайы дамып келеді және соңғы кездері айтарлықтай өсті. Мұны басқалардың арасында авторлық құқық туралы заңнан да көруге болады. Қазіргі уақытта барлығы дерлік Facebook, Twitter немесе Instagram-да немесе өзінің жеке веб-сайтында. Сондықтан адамдар бұрынғыға қарағанда әлдеқайда көп мазмұн жасайды, олар көпшілік алдында жарияланады. Сонымен қатар, авторлық құқықтың бұзылуы бұрын болған жағдайларға қарағанда жиі кездеседі, мысалы, фотосуреттер иесінің рұқсатынсыз жарияланғандықтан немесе Интернет қолданушылардың заңсыз мазмұнға кіруін жеңілдетеді.

Авторлық құқыққа қатысты контентті жариялау Еуропалық Одақ Сотының жақында қабылдаған үш шешімінде маңызды рөл атқарды. Мұндай жағдайларда «мазмұнды жалпыға қол жетімді ету» түсінігі талқыланды. Нақтырақ айтқанда, келесі әрекеттер «көпшілікке қол жетімді ету» аясына кіретін-келмейтіні талқыланды:

  • Заңсыз жарияланған, жарыққа шыққан фотосуреттерге гипершиликті жариялау
  • Бұл мазмұнға құқық иелерінің рұқсатынсыз сандық мазмұнға қол жеткізуді қамтамасыз ететін медиа ойнатқыштарды сату
  • Пайдаланушыларға қорғалған жұмыстарды бақылауға және жүктеуге мүмкіндік беретін жүйені жеңілдету (Пират шығанағы)

Соттың пікірінше, «көпшілікке қол жетімді» болуға техникалық емес, функционалды түрде қарау керек. Еуропалық судьяның пікірі бойынша, басқа жерде сақталатын авторлық құқықтармен қорғалған туындыларға сілтемелер, мысалы, заңсыз көшірілген DVD-ді ұсынумен теңестірілген.[1] Мұндай жағдайларда авторлық құқықты бұзу болуы мүмкін. Сонымен, авторлық құқық туралы заң аясында тұтынушылардың мазмұнға қол жетімділігіне көбірек назар аударатын дамуды көреміз.

Толығырақ: http://assets.budh.nl/advocatenblad/pdf/ab_10_2017.pdf

[1] Sanoma / GeenStijl: ECLI: EU: C: 2016: 644; BREIN / Filmspeler: ECLI: EU: C: 2017: 300; BREIN / Ziggo & XS4ALL: ECLI: EU: C: 2017: 456.

үлес