1. кіріспе
20 жылғы 2015 мамырда Еуропалық Парламент Ақшаны жылыстатуға қарсы төртінші директиваны қабылдады. Осы директива негізінде әрбір мүше мемлекет UBO регистрін құруға міндетті. Компанияның барлық UBO тізімдері енгізілуі керек. UBO ретінде қор биржасында листингілік компания болып табылмайтын серіктестіктің 25% -дан астам үлесін тікелей немесе жанама иеленетін әрбір жеке тұлға анықталады. UBO-ны құра алмаған жағдайда, компанияның жоғары басқарушы персоналынан жеке тұлғаны UBO деп санау соңғы нұсқа болуы мүмкін. Нидерландыда UBO-тізілімін 26 жылдың 2017 маусымына дейін енгізу керек. Тіркеудің голландиялық және еуропалық іскерлік климат үшін көптеген салдары болады деп күтілуде. Егер сіз біреуді таңқалдырғыңыз келмесе, жақында болатын өзгерістердің нақты бейнесі маңызды болады. Сондықтан, бұл мақала UBO регистрінің түсінігін оның сипаттамалары мен салдарын талдай отырып нақтылауға тырысады.
2. Еуропалық түсінік
Ақшаны жылыстатуға қарсы күрес жөніндегі төртінші директива - бұл еуропалық өндірістің өнімі. Осы директиваны енгізудің идеясы Еуропа ақшаны жылыстатушылар мен террористтерді қаржыландырушылардың қазіргі капиталдың еркін қозғалысын және олардың қылмыстық мақсаттары үшін қаржылық қызметтерді ұсыну еркіндігін пайдаланбауды қалайды. Осыған сәйкес, беделді органның үлкен тұлғалары бола отырып, барлық UBO тұлғаларының жеке басын анықтағысы келеді. UBO регистрі мақсатқа жетуде Ақшаны жылыстатуға қарсы іс-қимыл жөніндегі төртінші директивада енгізілген өзгерістердің бір бөлігін ғана құрайды.
Жоғарыда айтылғандай, директива 26 жылдың 2017 маусымына дейін орындалуы керек. UBO регистрінің тақырыбы бойынша Директивада нақты құрылым көрсетілген. Директива мүше мемлекеттерді заңнама шегінде мүмкіндігінше көп заңды тұлғаларды тартуға міндеттейді. Директиваға сәйкес кез-келген жағдайда биліктің үш түрі UBO мәліметтеріне қол жеткізе алады: құзыретті органдар (оның ішінде қадағалау органдары) және барлық қаржылық барлау бөлімшелері, міндетті органдар (қаржы институттарын, несиелік институттарды, аудиторларды, нотариустарды, брокерлерді қоса) және құмар ойындарының қызметтерін жеткізушілер) және заңды мүдделерін көрсете алатын барлық адамдар немесе ұйымдар. Алайда мүше мемлекеттер толықтай мемлекеттік тіркеуді таңдауға ерікті. «Құзыретті органдар» термині бұдан әрі Директивада түсіндірілмейді. Осы себептен Еуропалық комиссия өзінің ұсынған түзетулерінде 5 жылдың 2016 шілдесінде түсіндіруді сұрады.
Реестрге енгізілуі керек ақпараттың минималды мөлшері: толық аты-жөні, туған жылы, жылы, туған жылы, азаматтығы, тұратын елі және UBO экономикалық қызығушылығының сипаты мен дәрежесі. Сонымен қатар, «UBO» терминінің анықтамасы өте кең. Бұл термин тек қана тікелей бақылауды (иелену негізінде) 25% немесе одан да көп мөлшерде ғана емес, сонымен қатар 25% -дан астам мүмкін болатын жанама бақылауды да қамтымайды. Жанама бақылау дегеніміз - меншік құқығынан басқа кез келген түрдегі бақылау. Бұл бақылау акционерлердің келісіміндегі бақылау критерийлеріне, компанияға айтарлықтай әсер ету қабілетіне немесе, мысалы, директорларды тағайындау мүмкіндігіне негізделуі мүмкін.
3. Нидерландыдағы тіркеу
UBO регистрі туралы заңнаманы іске асырудың голландиялық жүйесі негізінен министр Дийссельблумның 10 жылғы 2016 ақпандағы хатында баяндалған. Тіркеу талаптары қарастырылған субъектілерге қатысты, хатта голландтықтардың қазіргі түрлерінің ешқайсысы дерлік жоқ екендігі көрсетілген. жеке кәсіпкерлерді және барлық мемлекеттік құрылымдарды қоспағанда, субъектілерге қол жетімді болмайды. Сондай-ақ, листингілік компаниялар шығарылған. Еуропалық деңгейде таңдалған реестрдегі ақпаратты тексеруге құқығы бар адамдар мен биліктің үш санатынан айырмашылығы, Нидерланды қоғамдық тіркелімді таңдады. Бұл шектеулі тізілім құны, техникалық-экономикалық негіздемесі және тексеруге жарамсыздығына әкелетіндіктен. Тіркеу жалпыға қол жетімді болғандықтан, құпиялылықты сақтаудың төрт құралы жасалады:
3.1. Ақпараттың әрбір пайдаланушысы тіркеледі.
3.2. Ақпаратқа қол жетімділік тегін берілмейді.
3.3. Арнайы тағайындалған органдардан басқа (пайдаланушыларға Голландия банкі, қаржылық нарықтар және қаржылық қадағалау басқармасы кіретін билік органдары) және голландиялық қаржылық барлау бөлімі шектеулі мәліметтер жиынтығына қол жеткізе алады.
3.4. Адам ұрлау, бопсалау, зорлық-зомбылық немесе қорқыту қаупі туындаған жағдайда, жекелеген деректерге қол жетімділіктің қажет болған жағдайда жабылып-жабылмайтындығы қарастырылатын жеке жағдайда қауіп-қатер бағаланады.
Арнайы тағайындалған органдардан және AFM-ден басқа пайдаланушылар тек келесі ақпаратқа қол жеткізе алады: аты-жөні, туған айы, азаматтығы, тұратын елі және бенефициарлық меншік иесінің экономикалық мүдделерінің сипаты мен дәрежесі. Бұл минимум UBO-ны міндетті түрде зерттеуді қажет ететін барлық мекемелердің барлық қажетті ақпаратты тізілімнен ала алмайтындығын білдіреді. Олар бұл ақпаратты өздері жинап, оны өз әкімшілігінде сақтауы керек.
Уәкілетті органдар мен ҚББ-нің белгілі бір тергеу және қадағалау рөлі бар екенін ескере отырып, олар қосымша мәліметтерге қол жеткізе алады: (1) күні, туған жері және елі, (2) мекен-жайы, (3) азаматтарға қызмет көрсету нөмірі және / немесе шетелдік салық төлеушінің сәйкестендіру нөмірі (СТН), (4) жеке басын куәландырған құжаттың сипаты, нөмірі, күні және орны немесе жеке тұлғаның осы мәртебеге ие екендігін растайтын құжаттың көшірмесі және (5) құжат. UBO және сәйкес (экономикалық) мүдденің мөлшері.
Сауда-саттық палатасы тізілімді басқарады деп күтеді. Деректер тізілімге ақпаратты компаниялар мен заңды тұлғалардың өздері ұсыну арқылы жетеді. UBO осы ақпаратты беруге қатысудан бас тарта алмайды. Сонымен қатар, міндетті билік органдары да белгілі бір мағынада атқару қызметін атқарады: олар тіркеуден өзгелеріндегі барлық ақпаратты, яғни тіркеуден өзгеше болуы үшін жауап береді. Ақшаны жылыстатумен, терроризмді қаржыландырумен және қаржылық-экономикалық қылмыстың басқа түрлерімен күрес саласындағы жауапкершілік жүктелген органдар, олардың міндеттерінің көлеміне қарай тізілімнен өзгеше деректерді ұсынуға құқылы немесе талап етіледі. UBO деректерін (дұрыс) ұсынуға қатысты атқару міндеті ресми түрде кімге жүктелетіні және айыппұл салуға кім құқылы (мүмкін) әлі белгісіз.
4. Кемшіліктері жоқ жүйе?
Қатаң талаптарға қарамастан, UBO заңнамасы барлық жағынан су өткізбейтін болып көрінеді. UBO тізіліміне кірмейтінін қамтамасыз етудің бірнеше жолы бар.
4.1. Сенімгер
Сенімді тұлға арқылы басқаруды таңдауға болады. Сенім фигуралары директивада әртүрлі ережелерге бағынады. Директивада сенім білдірілген адамдар үшін тіркелу қажет. Бұл нақты тіркелім көпшілік үшін ашық болмайды. Осылайша, сенім артындағы тұлғалардың жасырын болғаны тағы бір дәрежеде сақталады. Англо-Американдық сенім және Кюрасао сенімі сенімдердің мысалдары болып табылады. Бонэйр сонымен бірге сеніммен салыстырылатын фигураны біледі: DPF. Бұл сенімділіктен айырмашылығы заңды тұлғаға ие қордың белгілі бір түрі. Ол BES заңнамасымен реттеледі.
4.2. Орын ауыстыру
Ақшаны жылыстатуға қарсы іс-қимыл жөніндегі төртінші директивада оның қолданылуына қатысты төменде айтылған: «... олардың аумағында құрылған компаниялар мен басқа заңды тұлғалар». Бұл сөйлем мүше мемлекеттердің аумағынан тыс жерлерде құрылған, бірақ кейіннен компанияның орнын мүше мемлекетке ауыстыратын компаниялардың заңнамада қарастырылмағандығын білдіреді. Мысалы, Джерси Лтд., BES BV және Американдық Инк. Сияқты танымал құқықтық ұғымдар туралы ойлауға болады. DPF өзінің нақты орнын Голландияға ауыстыру туралы шешім қабылдауы мүмкін және DPF қызметін жалғастыруды жалғастыруы мүмкін.
5. Алдағы өзгерістер?
Мәселе Еуропалық Одақ UBO заңнамасын болдырмауға қатысты жоғарыда аталған мүмкіндіктерді жүзеге асырғысы келеді ме? Алайда, қазіргі уақытта қысқа мерзімді перспективада өзгерістер болатыны туралы нақты мәліметтер жоқ. Оның ұсынысымен 5 шілдеде Еуропалық Комиссия директиваға бірнеше өзгертулер енгізуді сұрады. Бұл ұсыныста жоғарыда айтылғанға өзгерістер енгізілмеген. Сонымен қатар, ұсынылған өзгертулердің іс жүзінде жүзеге асырылатыны әлі белгісіз. Осыған қарамастан, ұсынылған өзгерістерді және басқа өзгерістердің кейінірек болатындығын ескеру қате болмайды. Қазіргі уақытта ұсынылып отырған төрт негізгі өзгеріс:
5.1. Комиссия реестрді толығымен жария етуді ұсынады. Бұл директива заңды мүдделерді көрсете алатын адамдар мен ұйымдардың қол жеткізу нүктесінде түзетілетінін білдіреді. Егер олардың қол жетімділігі бұрын айтылған ең аз мәліметтермен шектелсе, енді тізілім оларға толық ашылатын болады.
5.2. Комиссия «құзыретті органдар» ұғымын келесідей анықтауды ұсынады: «.. ақшаны жылыстатуға немесе терроризмді қаржыландыруға қарсы іс-қимыл бойынша жауапкершілік жүктелген мемлекеттік органдар, оның ішінде салық органдары мен қылмыстық жолмен алынған кірістерді заңдастыруға байланысты тергеу немесе қылмыстық қудалауды жүзеге асыру функциялары бар органдар; және террористік қаржыландыру, қылмыстық активтерді іздеу және тәркілеу немесе тоқтату және тәркілеу ».
5.3. Комиссия мүше мемлекеттердің барлық ұлттық тізілімдерін өзара байланыстыру арқылы ашық және көбірек ашықтықты талап етеді.
5.4. Комиссия кейбір жағдайларда UBO мөлшерлемесін 25% -дан 10% -ға дейін төмендетуді ұсынады. Бұл пассивті қаржылық емес субъект болып табылатын заңды тұлғаларға қатысты болады. Бұл «.. Ешқандай экономикалық қызметпен айналыспайтын және бенефициарлардың меншік иелерін активтерден алшақтататын делдалдық ұйымдар».
5.5. Комиссия орындау мерзімдерін 26 жылдың 2017 маусымы мен 1 жылдың 2017 қаңтарына дейін өзгертуді ұсынады.
қорытынды
Жалпыға ортақ UBO тізілімін енгізу мүше мемлекеттердегі кәсіпорындар үшін айтарлықтай әсер етеді. Тікелей немесе жанама түрде листингілік компания болып табылмайтын серіктестіктің 25% (қатысу үлесі) үлесіне ие адамдар, бопсалау мен ұрлау қаупін арттыра отырып, жеке өмірді қорғау саласында көптеген құрбандықтар жасауға мәжбүр болады; Нидерланды бұл тәуекелдерді мүмкіндігінше азайту үшін қолдан келгеннің бәрін жасайтынын мәлімдегеніне қарамастан. Сонымен қатар, кейбір жағдайларда UBO регистріндегі деректерден ерекшеленетін деректерді байқауға және беруге қатысты үлкен жауапкершіліктер болады. UBO тізілімінің енгізілуі сенім фокусына немесе мүше мемлекеттерден тысқары құрылған заңды мекемеге, содан кейін өзінің нақты орнын мүше мемлекетке бере алатын заңды тұлғаға ауысатынын білдіреді. Болашақта бұл құрылымдар өміршең нұсқалар болып қала ма, жоқ па белгісіз. Ақшаны жылыстатудың төртінші директивасына ұсынылып отырған түзетулерде әзірге ешқандай өзгертулер жоқ. Нидерландыда негізінен ұлттық тізілімдердің өзара байланысын, 25% талап етілетін өзгерісті және мерзімінен бұрын жүзеге асырылатын мүмкіндікті ескеру қажет.