Шағым - жай ғана біреудің басқаға, яғни адамға немесе компанияға қоятын талабы.
Шағым көбінесе ақшалай талаптан тұрады, бірақ ол сондай-ақ беру туралы талап немесе орынсыз төлем туралы талап қою немесе зиянды өтеу туралы талап болуы мүмкін. Кредитор - бұл басқа біреудің «нәтижелері» үшін қарызы бар адам немесе компания. Бұл келісімнен туындайды. Өте жақсы өнімділік көбінесе «қарыз» деп те аталады. Осылайша, несие беруші әлі де қарызды талап ете алады, демек несие беруші термині. Орындауды несие берушіге тапсыратын тарап «борышкер» деп аталады. Егер орындау соманы төлеуден тұрса, әлі соманы төлемеген тарап «борышкер» деп аталады. Ақшаның орындалуын талап ететін тараптарды «кредиторлар» деп те атайды. Өкінішке орай, талап қою мәселесі келісілген немесе заңда қарастырылғанымен, ол әрқашан орындала бермейді. Осыған байланысты талап-арыздар бойынша сот және өндіріп алу әрекеттері жалғасуда. Бірақ нақты талап дегеніміз не?
Пайда болған талап
Шағым көбінесе екінші тарап қарастыратын бірдеңе жасауға келіскен келісімнен туындайды. Келісіміңізді орындағаннан кейін және басқа адамға қарауды талап ететініңізді хабардар еткеннен кейін, талап қою құқығы туындайды. Сонымен қатар, мысалы, қате банктік шотқа кездейсоқ аударылған жағдайда шағым туындауы мүмкін. Содан кейін сіз «орынсыз төлем» жасадыңыз және аударылған ақша сомасын банк шотының иесінен қайтарып ала аласыз. Сол сияқты, егер сіз басқа адамның әрекеті (немесе әрекетсіздігі) салдарынан шығынға ұшырасаңыз, сіз басқа тұлғадан сол шығындардың орнын толтыруды талап ете аласыз. Бұл өтемақы міндеттемесі келісім-шартты, заң ережелерін бұзудан немесе деликттен туындауы мүмкін.
Талаптың өтелуі
Сіз басқа адамға оның сізге бір нәрсе қарыз екенін немесе оның орнына сізге бір нәрсе беруі керек екенін айтуыңыз керек. Сіз бұл белгілі болғаннан кейін ғана шағым төленеді. Мұны жазбаша түрде жасаған дұрыс.
Егер борышкер сіздің талапыңызды қанағаттандырмаса және (ақшалай талап болған жағдайда) төлем жасамаса, не істей аласыз? Сіз шағымды жинауыңыз керек, бірақ бұл қалай жұмыс істейді?
Соттан тыс қарызды өндіріп алу
Шағымдар үшін сіз қарызды жинау агенттігін пайдалана аласыз. Бұл көбінесе салыстырмалы түрде қарапайым талаптар үшін жасалады. Жоғары талаптар үшін тек коллекторлық заңгер құзыретті. Дегенмен, тіпті қарапайым және кішігірім талаптар үшін де қарызды өндіріп алу бойынша заңгерді тарту ақылды болуы мүмкін, өйткені қарызды өндіріп алу бойынша заңгерлер әдетте арнайы шешімдерді ұсынуда жақсырақ. Сондай-ақ, коллекторлық заңгер көбінесе борышкердің қорғанысын жақсырақ бағалап, теріске шығара алады. Сонымен қатар, коллекторлық агенттік борышкердің заңды түрде төлейтінін мәжбүрлеуге құқылы емес, ал коллекторлық адвокат. Егер борышкер коллекторлық агенттіктің немесе коллекторлық адвокаттың шақыру хаттарын орындамаса және соттан тыс өндіріп алу жұмыс істемесе, сіз сот тәртібімен өндіріп алу процесін бастай аласыз.
Сот қарызын өндіріп алу
Борышкерді төлеуге мәжбүрлеу үшін сізге сот шешімі қажет. Сот шешімін алу үшін сот ісін бастау керек. Бұл сот процестері міндетті түрде шақыру қағазынан басталады. Егер бұл € 25,000 XNUMX немесе одан аз ақшалай талаптарға қатысты болса, сіз аудандық сотқа жүгіне аласыз. Кантоналдық сотта адвокат міндетті емес, бірақ жалдау ақылды болуы мүмкін. Мысалы, шақыру қағазы өте мұқият жасалуы керек. Егер шақыру заңның ресми талаптарына сәйкес келмесе, сот сізді қабылдауға болмайтын деп тануы мүмкін және сіз үкім шығара алмайсыз. Сондықтан шақыру қағазын дұрыс құрастыру өте маңызды. Содан кейін сот орындаушысы шақыру қағазын ресми түрде тапсыруы (беруі) керек.
Егер сіз өз талаптарыңызды қанағаттандыру туралы шешімді алсаңыз, сіз бұл шешімді борышкерді төлеуге мәжбүрлеу үшін пайдалана алатын сот орындаушысына жіберуіңіз керек. Осылайша, борышкерге тиесілі тауарларға тыйым салынуы мүмкін.
Ескерту мерзімі
Шағымыңызды тез арада алу өте маңызды. Себебі, біраз уақыттан кейін шағымдар мерзімі өтіп кетеді. Шағымның мерзімінің өтуі шағым түріне байланысты болады. Жалпы ереже бойынша, 20 жыл ескіру мерзімі қолданылады. Дегенмен, бес жылдан кейін мерзімі өтіп кеткен шағымдар да бар (шектеу мерзімі туралы егжей-тегжейлі түсініктеме алу үшін біздің басқа блогымызды қараңыз, «Шағымның мерзімі қашан аяқталады») және тұтынушылар сатып алған жағдайда, екі жылдан кейін. Келесі талаптар бес жылдан кейін мерзімінен өтеді:
- Беру немесе жасау туралы келісімді орындау (мысалы, ақшалай несие)
- Мерзімді төлемге (мысалы, жалдау ақысы немесе жалақы төлеу)
- Шамадан тыс төлемнен (мысалы, қате банк шотына байқаусызда аударым жасағандықтан)
- Зиянды немесе келісілген өсімпұлды төлеуге
Мерзім аяқталу қаупі төнген сайын және талап қою мерзімі өткен сайын кредитор оған үзіліс деп аталатын жаңа мерзім қоса алады. Үзіліс талап қою мерзімі аяқталғанға дейін борышкерге талаптың әлі де бар екендігі туралы хабарлау арқылы жүзеге асырылады, мысалы, тіркелген төлем туралы ескертуді, төлем талабын немесе шақыруды пайдалана отырып. Негізінде, егер борышкер рецепті қорғауға жүгінсе, несие беруші мерзімнің үзілгенін дәлелдей алуы керек. Егер оның дәлелі болмаса және борышкер осылайша талап қою мерзімін талап етсе, ол енді талапты орындай алмайды.
Сондықтан сіздің шағымыңыздың қай санатқа жататынын және оған сәйкес талап ету мерзімі қандай екенін анықтау өте маңызды. Талап қою мерзімі өткеннен кейін сіз борышкерді талапты қанағаттандыруға мәжбүрлей алмайсыз.
хабарласыңыз біздің заңгерлер ақшалай берешекті өндіріп алу немесе талап қою мерзімін қолдану туралы қосымша ақпарат алу үшін. Біз сізге көмектесуге қуаныштымыз!